Road to Ilomantsi Arctic Front Deluxe #2 |
||
---|---|---|
(Defender) Finland | vs | Soviet Union (Attacker) |
Formations Involved | ||
---|---|---|
Finland | 11th Separate Infantry Battalion | |
Soviet Union | 155th Rifle Division |
|
Overall Rating, 7 votes |
---|
3.14
|
Scenario Rank: 664 of 940 |
Parent Game | Arctic Front Deluxe |
---|---|
Historicity | Historical |
Date | 1939-12-07 |
Start Time | 10:00 |
Turn Count | 28 |
Visibility | Day & Night |
Counters | 55 |
Net Morale | 1 |
Net Initiative | 0 |
Maps | 2: 10, 9 |
Layout Dimensions | 56 x 43 cm 22 x 17 in |
Play Bounty | 134 |
AAR Bounty | 165 |
Total Plays | 7 |
Total AARs | 2 |
Battle Types |
---|
Road Control |
Urban Assault |
Conditions |
---|
Off-board Artillery |
Severe Weather |
Terrain Mods |
Scenario Requirements & Playability | |
---|---|
Arctic Front Deluxe | Base Game |
Battle of the Bulge | Maps |
Eastern Front | Counters |
Introduction |
---|
Outnumbered Finnish defenders desperately tried to halt the advancing Soviets pushing toward Ilomantsi, an important crossroads town dominating one of the few good roads in central Finland. At the village of Mökhö, the Finnish area command ordered the line held at all costs. Waves of Soviet troops came forward after a punishing artillery barrage. |
Conclusion |
---|
The 11th Battalion fought with fanatic desperation, but the Soviets pressed forward with their own determination. After hours of savage close-quarters fighting, the Finnish battalion fell back against orders. The road to Ilomantsi lay open. If the Finns were to stop the Soviets, they would need to use more innovative tactics. |
AFV Rules Pertaining to this Scenario's Order of Battle |
---|
|
2 Errata Items | |
---|---|
The reduced direct fire value in Kursk: Burning Tigers is 4-4. (plloyd1010
on 2015 Jul 31)
|
|
Kommissars never get morale or combat modifiers. Ignore misprints. (Shad
on 2010 Dec 15)
|
Attacca e fuggi. |
---|
Setup: I finlandesi si schierano sulla mappa 9 a ridosso del bosco, l'idea è quella di sfruttare la loro migliore capacità di movimento per una strategia attacca/ e fuggi. Le unità poco mobili (MG) vengono tenute in difesa degli esagoni di città. I russi da parte loro pianificano di avanzare lentamente cercando di occupare le migliori posizioni possibili a ridosso della citta. L'artigleria Sovietica si occuperà di colpire il più violentemente possibile le unità finlandesi in difesa della città prima dell'assalto finale. Game : L'avanzata sovietica è lenta, i finnici si lanciano in sporadici attacchi con qualche risultato. I carri sovietici non riescono a fare più di tanto, devono rimanere sul chi va la' per evitare assalti veloci finnici. Le unità russe crollano facilmente causa il loro basso morale e recuperano con difficoltà. I finlandesi assaltano unità russe, colpiscono duro per poi ritirarsi esponendosi al fuoco FREE all'uscita del Hex di assalto. Ma i nordici con un alto morale e migliori comandi evitano grosse perdite con facilità. I russi si portano a ridosso della città e iniziano uno spietato bombardamento che infligge però non molte perdite. Unità finlandesi in avanscoperta minacciano costantemente le unità sovietiche che continuano a avere lente ma continue perdite. Dopo circa 20 turni di gioco il russo ha ottenuto ben poco e si ritira dal campo di battaglia. Le unità finlandesi con il loro alto morale e il miglior comando respingono l'attacco sovietico. |
0 Comments |
Russian deluge. | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
After a start that promised much, little was achieved. The Finns, holding the defensive, actually held on too long and the whole defensive line crumbled well before the allotted time. They fought well but the hapless Finns never really had a chance. |
||||||||||||
0 Comments |